Navn: Canyon jakt & fiske AS

Epost: post@canyonsport.no

Telefon: +47 900 28 728

Adresse:

Canyon jakt & fiske AS

Altaveien 285

9515 ALTA

Organisasjonsnummer: 989 716 115 MVA Foretaksregisteret

Leveringsbetingelser og risiko

Canyon jakt & fiske AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør, alle leveringsfrister er veiledende og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@canyonsport.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen bør leveres i denne slik at vi kan bekrefte opphavet.

Sikkerhet

Vi tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer kan du lese om dette under «personvern». Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@canyonsport.no

Retur & reklamasjon

Hvis du ønsker å returnere en vare så vennligst benytt følgende fremgangsmåte:

1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.

2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: velger du å sende pakken uten sporingsnummer har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender retur med sporingsnummer.

3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@canyonsport.no dersom du har spørsmål.

Angrerett

Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. Angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: forbrukerombudet.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken må du gi oss beskjed om dette senest innen 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken i fysisk butikk må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Dersom du vil reklamere på en vare så ta kontakt med oss på post@canyonsport.no før du sender varen i retur . Ny, eller riktig, vare vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Reklamasjonsregler:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon, vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil i samråd med leverandør vurdre om feilen eller mangelen går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare blir den tilsendt på Canyon jakt & fiske AS sin regning. Ønsker du pengene tilbake må du gi oss beskjed om dette, du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottar varen i retur.

Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Kilde: forbrukerombudet

Bestilling

Du ser hvilke varianter og farger som er tilgjengelig på hver produktside. Når din bestilling er registrert vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@canyonsport.no. Husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken kan inneholde feil. Hvis vi er ute av stand til å levere et eller flere produkter i din bestilling vil du bli kontaktet før ordren effektueres. Du belastes selvsagt ikke for varer som ikke kan leveres.

Vi tar forbehold om skrivefeil i pris eller varebeskrivelser. Du vil bli kontaktet før din ordre effektueres hvis dette er tilfelle.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare må du kontakte oss raskest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 3-5 virkedager per postens betingelser.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre logger du deg inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.

Betaling

Du kan velge mellom å betale med kort eller faktura. Vi samarbeider med de største leverandørene av betalingsløsninger for at du skal føle deg trygg når du handler hos oss.

Vi aksepterer alle de vanligste bankkort/kredittkort.